maintain LONG LASTING friendship


1) Be their secret admirer
sekali sekala memberi pujian kepada kengkawan kerana fesyennya yang menarik atau kepandaiannya tidak mengapa.Tetapi janganlah terlalu kerap memberikan pujian , nanti "naik lemak" pula . You all boleh bercerita atau memuji tentangnya dia di depan kengkawan yang lain .

2) Don't be a backstabber
Seorang rakan sekelas you all menceritakan perihal yang tidak elok tentang BFF you all tu . Sehinggalah kengkawan yang lain memusuhi BFF you all tu . Time nielah nak you all perlu bertindak sebagai true best friends .Kalau benar you all sayangkan BFF ,bersihkanlah namanya. Kalau memang betul BFF you all melakukan kesalahan , you all perlu berterus terang dengannya .Mungkin dengan cara itu dia boleh perbaiki kesilapannya.

3) Forgive & forget
Setiap manusia dilahirkan tidak sempurna. Masing masing mempunyai kelebihan tersendiri .Sebagai kawan yang setia, sudah tentu you all sudah masak dengai perangainya.Setiap kali you all tidak puas hati dengan tingkah lakunya ,ada baiknya dibawa berbincang.
Jangan disebabkan geram dengan kelakuan buruknya, you all memalukan dia di depan kengkawan yang lain dengan menceritakan keburukannya. jangan terkejut kalau dia sendiri buat tak tahu dengan you all nanti. terus putus kawan akibat diri sendiri tak tahu menjaga perasaanynya.

4) Be a good listener
Masing masing mempunyai masalah tersendiri. Mungkin hari nie BFF menghadapi situasi yang terlau tertekan ,jadi inilah masanya you all menjadi pendengar yang setia terhadap segala masalahnya ,Spend time sikit masa you all untuknya. Siapa tahu ,esok mungkin hari masalah you all pula dan dia akan melakukan perkara yang samaj juga.

5) Give her space
You all berdua diibaratkan kembar tapi tak seiraslah. bak kata orang ,macam belangkas ke mana sahaja berdua. tapi , itu tidak bermakna you all perlu tahu  menyekat aktiviti atau kegemarannya.
Kalau dah bercanggah kemahuan , biarlah dia lakukan apa saja yang dia suka . begitu juga dengan you all. memberi pendapat itu tidak salah tapi tidak perlu sehingga memaksa atau mengarah. kalau dia tak terima,hurm.. what to do , tak payah nak besar besarkan sesuatu isu itu , ok ?


I'IM NOT A BEAUTIFUL QUEEN, I'IM JUST A BEAUTIFUL ME! (: